Başlangıç 1886 - 1905

Bosch'un tarihi pek çok önemli ilkle başlar. Otomotiv sektörüne, Almanya dışındaki pazarlara ve büyük üretim fabrikalarına yönelik atılan adımlar:

“Karmaşa” - başlangıç
Robert Bosch'un çıraklık ve ustabaşılık yılları, kendi işyerine sahip olma arzusunu harekete geçirdi. 1886'da Stuttgart'ta Hassas Makineler ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi'ni açtı. İlk yıllarında iniş çıkışlar yaşasa da 1890'ların ortalarından itibaren hızlı ve durdurulamaz şekilde başarı merdivenini tırmanmaya başladı.
İlk ürün ve hizmetler
Bosch, telefon sistemleri ve elektrikli zil tesisatı gibi hassas mekanik ve elektronik mühendisliği çalışmalarını gerçekleştirdi. Sabit motor için, var olan bir tasarımı baz alarak manyetolu ateşleme cihazı yapması istendiğinde bunu geliştirerek manyeto ateşleme üretimine zemin hazırladı.

Her şeyi tetikleyen kıvılcım - manyeto ateşleme sistemi
1897'den itibaren Bosch, daha iyi tasarlanmış manyeto ateşleme cihazlarını otomobillere yerleştirmeye başladı ve güvenilir ateşlemenin tek tedarikçisi konumuna geldi. 1902'de Bosch'un baş mühendisi Gottlob Honold, ilk defa bujili yüksek voltajlı manyeto ateşleme sistemi ile daha da iyi bir çözüm ortaya koydu. Bu ürün, Bosch'a dünya lideri otomotiv tedarikçisi olma yolunu açtı.
Gottlob Honold

Doğru içgüdülere sahip bir yenilikçi
"Honold yeni bir ürünü bitirip üretime aktardığında, Bosch dünyası bitmiş ürünler konusunda çığır açmaya başlardı.”
Bu cümle, Robert Bosch'un yanında çırak olarak çalışmaya başlayan ve uzun süre birlikte çalıştığı baş mühendisi Honold için sarf ettiği övgü dolu sözleriydi. 1923’te ani bir şekilde hayatını kaybeden Honold, yüksek voltajlı manyeto ateşleme sisteminin yanı sıra, aydınlatma sistemleri, marş motorları ve kornanın icadı gibi pek çok yeniliğe imza attı.
Fotoğraf: Gottlob Honold (1901)
Ev sahibi - ilk fabrika
Bosch, fabrika kurmaya karar vermeden önce birkaç kez yer değiştirmişti. Başlangıçta birkaç kat kiralamanın yeterli olacağını düşündü ancak aksine 1901'de inşa edilen Bosch fabrikası çevresindeki binalara doğru genişlemeye devam etti.

Dünyadaki ilk satış ofisleri

Robert Bosch, 1898 yılında Almanya dışındaki ilk Bosch ofisini Frederic Simms ile birlikte Londra'da kurdu ve böylece global pazara ilk adımını attı. Ardından diğer Avrupa ülkelerinde satış ofisleri hızla açılmaya devam etti.
Paris'ten manyetolar - yurt dışındaki ilk üretim
İngiltere'den sonra otomobiller için Avrupa'nın en büyük pazarı Fransa'ydı. 1899 yılında Bosch Fransa’daki iş birliklerine başladı. 1905'e gelindiğinde, Paris'te Eyfel Kulesi manzaralı fabrikada manyeto ateşleme sistemlerine olan talebi karşılayabiliyordu.

Otomobil yarışları - ilk reklam
Yüzyıl dönümünde, otomobil üreticileri ve tedarikçilerin yeteneklerini sergilemek için şans bulduğu ilk uluslararası otomobil yarışı gerçekleşti. Belçikalı Camille Jenatzy, kullandığı Mercedes'i, en ağır koşullara dayanıklı Bosch ateşleme sistemi sayesinde 1903'te İrlanda'daki Gordon Bennett Kupası'nda zafere götürdü.