Global adımlar 1906 - 1925
Yeni kurulan şirketin inanılmaz kalkınma süreci, Birinci Dünya Savaşı nedeniyle kesintiye uğradı. Ardından Bosch, savaşın etkileriyle baş edebilmek için yeniliği dönüştürmeye ve teşvik etmeye yöneldi.
Okyanusun diğer yakası - Amerika Birleşik Devletleri pazarına giriş
Her şey 1906 yılında ABD gazetelerinde yer alan Bosch için milyon dolar değerinde sipariş ve bir yıl içinde satışların iki katına çıkarılmasını sağlayan manyeto ateşleme sistemleriyle ilgili bir ilan ile başladı. Amerika Birleşik Devletleri'nde işler o kadar başarılıydı ki, 1912'de Bosch yıldız ürününü Massachusetts, Springfield'da kendisine ait fabrikada üretmeye başladı.
Yüzde 88 - küreselleşmenin sonucu
Bosch, Amerika Birleşik Devletleri'nin yanı sıra dünya çapındaki diğer pazarları da incelemeye başladı. 1906'da Güney Afrika, 1907'de Avustralya, 1908'de Arjantin, 1909'da Çin ve 1911'den itibaren Japonya'daki satış ofisleriyle, Bosch temsilcilikleri ağı tüm kıtaları kapsıyordu. 1913 yılında Almanya dışındaki şirketler, satışların yüzde 88'ini oluşturuyordu.
Yeni ürünler - aydınlatma, jeneratör ve marş motorları
Otomobiller günlük yaşamın bir parçası haline geldiğinde ve daha fazla güvenlik önlemine ihtiyaç duyulduğunda, 1913 ve 1914'te uygun ürünler piyasaya sürüldü. Gece sürüşünü daha güvenli hale getirmek için farlar, jeneratör, regülatör ve bataryadan oluşan bir elektrikli aydınlatma sistemi olan "Bosch ışığı"nın yanı sıra marş motoru da güvenliği sağlıyordu.
Felaket - birinci dünya savaşı
1914 yılında Birinci Dünya Savaşı patlak verdiğinde, tüm dış pazarlar bir gecede ortadan kayboldu, araştırma-geliştirme kesildi ve üretim silahlanmaya dönüştü. Bosch manyeto ateşleme sistemlerinin yerine el bombası kapsülleri üretmeye başladı. İş gücünün neredeyse yarısı askerlik görevi için çağrıldı ve erkeklerin işlerini kadınlar devraldı. Bu askerler arasında bulunan 453 çalışan, asla geri dönemeyecekti.
Bosch logosu
Dünya çapında yeni ticari marka
Birinci Dünya Savaşı sırasında satış ofisleri ve ticari markalara el kondu. Bununla birlikte, ABD'deki tüm hisseleri satın alınmış Bosch, reklam amacıyla iyi bilinen Bosch ticari markalarını kullanmaya devam etti. Herhangi bir karışıklık olmaması adına Gottlob Honold 1918'de yeni bir logo tasarladı.
Fotoğraf: Yeni logonun taslağı (1918)
Yeni başlangıç - tüm direnişe karşı
Savaşın sona ermesinin ardından, 1917'de yeniden adlandırılan halka açık limited şirketi Robert Bosch AG büyük zorluklarla karşı karşıya kaldı. Global pazara dönüş, rekabetin artmasıyla engellendi ve patentleri iptal edildi. Ancak vazgeçmek bir seçenek değildi. Eski kontaklar yenilendi ve yeni pazarlara girildi. Aynı zamanda, şirket yenilik tutkusuna odaklandı.
Otomobiller için yeni ürünler - silecekler ve korna
Savaş nedeniyle yarım kalan faaliyetlere yeniden başlandı. Çok daha yoğun hale gelen karayolu trafiğinde güvenlik konusu, Bosch araştırma-geliştirme çalışanları için itici güç haline geldi. Motosiklet ve bisiklet farları, Bosch korna, ön cam silecekleri ve akülü ateşleme 1926 itibarıyla ürün portföyüne eklendi.
Bosch Car Service
Standardize edilmiş müşteri hizmetleri
Tamamı aynı standarda uyan bağımsız onarım ve kurulum zinciri yeni bir kavram değildi. Bu kavram savaş öncesinde ABD'de bulunuyordu. 1921'de Bosch, Almanya dışındaki "Bosch Car Service"lerin lansmanını yaptı ve 1930'da 70 ülkede 2.750 atölye çalışması gerçekleştirildi. Bu atölye çalışmaları, Bosch markasının dünya genelinde yayılmasına yardımcı oldu.
Fotoğraf: Bosch Service feneri, atölyelerin simgesi haline geldi.
Kesintisiz konveyör kayışları - montaj hattı üretimi
Rekabetin getirdiği kalite şartlarını Bosch’un karşıladığı artık bir gerçekti. Aynı zamanda Bosch üretimi hem hızlı hem de daha ucuz yapabiliyordu. Bunun nedeni Bosch’un 1925 yılından bu yana adım adım uyguladığı üretim hatlarıydı. Öncesinde bir adet manyeto ateşleme sistemi üretmek 50 gün sürerken, montaj hattı üretimi ile bu süre sadece beş güne indi.