Ana içeriğe geç
Bosch Türkiye
Kurumsal geçmiş

Yeni iş kolları 1960 - 1989

Stuttgart yakınlarındaki Schillerhöhe'deki yeni Bosch şirket merkezi, şehir merkezine sığmayan eski binaların yerini alıyor.

1960'lı yıllardan 1980'lere kadar Bosch'taki dönüşüm, kendini yöneten bölümler, küresel bir şirket ve otomotiv elektroniğinde pazar lideri konumu ile şirketi çeşitlendirilmiş bir gruba dönüştürdü.

Farklı işletme bölümlerinin gelişimini gösteren stilize bir yapının çizimi.

Yeni yapı - bölümler oluşuyor

1950-1960 arasında Bosch çalışanlarının sayısı 15.000'den 70.000'e yükseldi. Orta büyüklükteki bir işletmenin merkezileştirilmiş yapısı artık yeterli değildi ve bu nedenle 1960'lı yıllarda iş alanları, Elektrikli El Aletleri bölümünden başlayarak giderek daha bağımsız hale geldi. Bu ekonomik patlama ve tam istihdam dönemi boyunca Bosch, diğer sektörlerde şirket satın almaları gerçekleştirdi ve binlerce çalışana, otomotiv elektroniği üretimi konusunda eğitimler verildi.

Leinfelden'deki Bosch tesisinde ağır inşaat işinde kullanılmak üzere darbeli matkapların montajı yapılmıştır. (1956)
Leinfelden'deki Bosch fabrikasında ağır inşaat işinde kullanılmak üzere darbeli matkapların montajı yapılırken (1956).
Bu broşürün ön kapağında, bir yandan çocukların izlemesine izin verilirken çamaşır yıkamanın o esnada kadınların işi olduğunun düşünüldüğü gösterilmektedir. (1963)
Broşürde çamaşır yıkamanın kadınların işi olduğu gösteriliyor (1963).
/

Hidrolikten paketleme teknolojisine

O yıllarda Bosch için en önemli pazar olan otomobil endüstrisi batı Avrupa'da patlama yaşasa da diğer sektörleri çeşitlendirmek hala önemliydi. Bosch, 1950'li yıllarda mobil hidrolik, tıp elektroniği ve radyo teknolojisine adım attıktan sonra, 1963'te bir paketleme makinesi şirketini satın alıp Paketleme Teknolojisi bölümünü kurarak faaliyetlerini genişletti.

Paketleme Teknolojisi bölümünün bir parçası olan iştiraki Höfliger & Karg, dakikada 1.400 kahve-kremalık tek porsiyonluk demlik imal edebilen bu makineyi geliştirdi. (1982)
Paketleme Teknolojisi bölümünün iştiraki Höfliger & Karg, dakikada 1.400 kahve-kremalık tek porsiyonluk demlik üretebilen makineyi geliştirdi (1982).
Reutlingen tesisinde otomobil jeneratörleri için regülatörlerin üretilmesi. (1964) Reutlingen, Bosch'un 1964'te devraldığı tekstil üreticisi Emil Gminder AG'nin tesisiydi.
Reutlingen tesisinde otomobil jeneratörleri için regülatörlerin üretilmesi (1964). Reutlingen, Bosch'un 1964'te devraldığı tekstil üreticisi Emil Gminder AG'nin fabrikasıydı.
Blaichach'ta ateşleme bobini üretimi (1964). Bosch, bölgenin tekstil endüstrisinin çökmesinin ardından eski işgücüne yeni kariyer fırsatları sundu.
Blaichach'ta ateşleme bobini üretimi (1964). Bosch, bölgenin tekstil endüstrisinin çökmesinin ardından yeni iş fırsatları sundu.
/

Kurucumuzun mirası - Robert Bosch Vakfı

Stuttgart'ın doğusundaki bir tepede bulunan Bosch ailesinin evi, şu anda1964 yılında kurulan Robert Bosch Stiftung'un merkezi konumundadır.
Stuttgart'ın doğusunda bulunan Bosch ailesinin evi, 1964 yılında kurulan Robert Bosch Vakfı'nın merkezi olarak kullanılıyor.
Stuttgart yakınlarındaki Schillerhöhe'deki yeni Bosch şirket merkezi, 1970'teki şehir merkezine sığmayan eski binaların yerini alıyor.
1970'te, Stuttgart - Schillerhöhe'deki yeni genel merkez binası, şehir merkezinde yetersiz olan eski binaların yerini aldı.
/
Bosch'ta araştırma ve geliştirmeyi sembolize eden molekül yapılarının çizimi.

Araştırma, geliştirme ve kazanım - inovasyonun gücüyle

Bosch, rekabet avantajı sağlayan fikirleri inovatif ürünlere dönüştürmek amacıyla, 1968 yılında araştırma-geliştirme kaynaklarını yeni bir merkezde topladı. 60'lı yılların ortalarından itibaren şirkete ait araştırma enstitüleri, entegre devreler gibi özel projelere odaklandı.

Soğuk odada bileşenlerin test edilmesi, Bosch teknolojisinin en sert kışa dayanmasını sağlamak adına araştırma ve geliştirme bölümünün bir parçası konumundadır. (1959)
Bosch teknolojisinin en sert kış koşullarına dayanmasını sağlamak amacıyla bileşenler soğuk odada test ediliyor (1959).
1960'lı yılların ortalarından itibaren, elektronik kontrol ünitesine ait bu devre kartı gibi yarı iletken bileşenler, Bosch'ta yan ürünlerden milyonlarca adet ve en çok satan ürünlere dönüştü. (c. 1965)
Eelektronik kontrol ünitesine ait bu devre kartı gibi yarı iletken bileşenler, 1960'lı yılların ortalarından itibaren milyonlarca adet üretilen ve en çok satan ürünlere dönüştü (c. 1965).
Elektrikli araçlar için güç elektroniğinin test edilmesi (1967). O zamanlar, elektrikle çalışan otomobillerin elektroniği hala gövde alanının çoğunu kaplıyordu.
Elektrikli araçlar için güç ünitesinin test edilmesi (1967). O zamanlar, elektrikle çalışan otomobillerin elektronik üniteleri gövdenin büyük bir kısmını kaplıyordu.
Schwieberdingen'deki Bosch IBM 370/mode 15 ana bilgisayar, 100 kilobayt depolama kapasitesine ve 150 litre soğutucunun kullanıldığı bir su soğutma sistemine sahipti. (1970)
Schwieberdingen'deki Bosch IBM 370/model 15 bilgisayar, 100 kilobayt depolama kapasitesine ve 150 litre soğutucunun kullanıldığı bir su soğutma sistemine sahipti (1970).
/

Jetronic

Stuttgart yakınlarındaki Schwieberdingen Teknik Merkezi'ndeki elektronik laboratuvarında benzin enjeksiyonu için Jetronic elektronik kontrol ünitesi kartı (1970)

Elektroniğe geçiş

1959'da Bosch, elektronik olarak kontrol edilen bir benzin püskürtme sistemi geliştirmeye başladı. "Jetronic", dünyada türünün ilk örneğiydi ve 1967 yılında seri üretime geçildi. İlk olarak Volkswagen 1600 LE ve TLE'nin ABD versiyonlarında kullanıldı. VW 1600, Jetronic sayesinde ABD'nin Kaliforniya eyaletinde uygulamaya alınan sıkı çevresel düzenlemelerin gerekliliklerini karşılamayı başarabildi.

Fotoğraf: Stuttgart yakınlarındaki Schwieberdingen Teknik Merkezi'ndeki elektronik laboratuvarında benzin enjeksiyonu için üretilen Jetronic elektronik kontrol ünitesi kartı (1970)

Bosch'ta elektronik - yarı iletkenler ve bilgisayarlı otomobil

Araştırmacılar ve yöneticilerin, elektroniği şirketin temel ürünlerine dönüştürme kararlılığı 1970'lerde başladı ve henüz keşfedilmemiş olan bu alan şirketin bugüne kadar olan başarısını şekillendirdi. 1978'de piyasaya sürülen ve Bosch'un dijital elektronik alanındaki uzmanlığı sayesinde otomotivde teknik bir standarda dönüştürdüğü ABS kilitlenme önleyici fren sistemi, en önemli örneklerden biriydi.

Bosch ABS mühendislik ekibi, Kuzey İsveç'te bulunan donmuş bir göl üzerinde abs fren sisteminin potansiyelini test etti (1975).
Bosch mühendisleri, ABS fren sistemini Kuzey İsveç'te donmuş bir göl üzerinde test ederken (1975).
Motronic elektronik motor yönetimli bir benzinli motorun yanma odasının çapraz kesiti. Yeni sistem, elektronik ateşlemeyi enjeksiyon ile birleştirdi, böylece motorun çalışma şeklini optimize etmeyi olanaklı kıldı.
Motronic elektronik motor yönetimli bir benzinli motorun yanma odasının çapraz kesiti. Yeni sistem, elektronik ateşlemeyi enjeksiyon ile birleştirdi, böylece motorun çalışma şeklini optimize etmeyi olanaklı kıldı.
/

Küresel düşünmek - ABD ve Asya'da yeni bir başlangıç

Dünyanın en büyük ekonomisi Amerika Birleşik Devletleri'nde, Bosch'un yeniden kullanım haklarını tam olarak alması 1983 yılına kadar sürdü. Böylece şirketin önceki satış başarılarını geri kazanma yolu yeniden açıldı. Bosch, Asya'da özel bir yer edindi. Malezya gibi ülkelerde fotoğraf ve video teknolojisi gibi yüksek kaliteli ürünleri, daha uygun maliyetle üretti. Aynı zamanda Japonya gibi önemli pazarlarda da ortak girişimlerde bulundu. 1973'te elektronik benzin enjeksiyonu, 1984'te ise ABS kilitleme önleyici fren sistemini üretmeye başladı.

Hindistan'ın Nasik kentindeki Bosch bölgesinde çalışanlara birefing verilmesi (1973). Bosch 1970'lerin başından beri dizel enjeksiyon teknolojisi üretmektedir.
Nasik, Hindistan'da çalışanlara briefing verilirken (1973). Bosch, 1970'lerin başından bu yana dizel enjeksiyon teknolojisi üretiyor.

Lambda sensörü

Schwieberdingen Teknik Merkezi'ndeki lambda sensörü prototiplerinin fonksiyon testleri (1975)

Hassas algılayıcılar

Bosch uzmanları, 1969'da egzoz gazı ölçümüne yönelik bir sensör geliştirmeye başladı ve ürün, emekleme döneminin ardından iyi geçen on yıl içinde pazarda sağlam bir yer edindi. Günümüzde, çevre dostu yanmalı motorlar, 1976'da üretime giren lambda sensörü olmadan hayal edilemiyor. Bu Bosch yeniliği, üç yollu katalitik konvertörlerin kullanıldığı egzoz işlemesinin ön şartıydı. Lambda sensörü, katalitik konvertörün yukarı akışındaki egzoz gazında bulunan oksijen içeriğini ölçer. Sürüş durumuna göre sürekli olarak ve hızla dalgalanan bu değer, benzin-hava karışımının bileşimini ayarlamak için enjeksiyon sisteminin elektronik kontrolü tarafından kullanılır. Sistemin doğruluğu, katalitik konvertörün egzoz gazlarını en iyi şekilde temizlemesine olanak veren tam yanmayı sağlar. Böylece zararlı emisyonlar yüzde 90'a kadar azaltılabilir.

Fotoğraf: Schwieberdingen Teknik Merkezi'nde lambda sensörü prototiplerinin fonksiyon testleri yapılırken (1975)

Telekomünikasyon - yeni bir odak noktası

Bosch, 1980'li yılların başında telekomünikasyonu gözüne kestirerek uydu ve cep telefonları için teknoloji üretmeye ve hem kamu hem de özel telekomünikasyon ağlarını hayata geçirmeye başladı. Şirket satışlarının maksimum yüzde 25'ini oluşturan bu sektörde başarıyla geçen on yılın ardından, olumsuz gelişmeler Bosch'un bazı segmentlerden çekilmesine neden olurken Güvenlik Sistemleri bölümü faaliyetlerini sürdürdü ve günümüze kadar başarıyla geldi.

Bosch OF4 araç telefonu (1983). Bosch 1954'ten bu yana ilk araç telefonlarını geliştiren bir telsiz teknolojisi bölümünü yönetiyordu. 1980'lerde kompakt bir otomobil kadar pahalıydı.
Bosch OF4 araç telefonu (1983). Bosch, 1954'ten bu yana ilk araç telefonlarını geliştiren telsiz teknolojisi bölümünü yönetiyordu. Sistem, 1980'lerde küçük bir otomobil kadar pahalıydı.
Bosch Telekom acil çağrı merkezi (1991). Bosch, Telenorma AG ve ANT GmbH'yı satın alarak 1980'lerin lider telekomünikasyon tedarikçilerinden biri haline geldi.
Bosch Telekom acil çağrı merkezi (1991). Bosch, Telenorma AG ve ANT GmbH'yı satın alarak 1980'lerin lider telekomünikasyon tedarikçilerinden biri haline geldi.
/